Procesní řízení
Co je procesní řízení
Procesní řízení je způsob organizace činností, ve kterém jsou činnosti popsány v podobě procesů (řetězců na sebe navazujících činností) a na základě tohoto popisu (tzv. modelu) se provádějí. Aby bylo procesní řízení účinné, musí splňovat následující požadavky:
- popis procesů musí být pracovníkům snadno dostupný (bez složitého hledání)
- popis procesů musí aktuální (platný)
- popis procesů musí být pracovníkům srozumitelný
- popis musí být dostatečně podrobný, aby na jeho základě bylo možné činnosti vykonávat
- jednotlivé činnosti musí být zorganizovány tak, aby bylo možné měřit kvalitu a časové a věcné náklady
Jaké služby nabízíme
- Zavedení procesního řízení - tedy řízení na základě popisu činností
- Zavedení změnového řízení procesů - organizace firmy se stále mění a změny je třeba zaznamenávat a prezentovat
- Implementace informačního systému pro procesní řízení - používáme náš osvědčený systém Dombi
Obvyklá úskalí procesního řízení
Podle našich zkušeností řeší společnosti v souvislosti s procesním řízením tyto nejčastější problémy:
- popisy procesů se ve skutečnosti nepoužívají k řízení, ale pouze v rámci auditů a certifikací
- procesní řízení není samo o sobě zorganizováno jako proces
- nejsou zavedeny pružné mechanismy na změny procesů (změnové řízení procesů)
Komu procesní řízení doporučujeme
Procesní řízení je ideální způsob, jak řídit činnosti, které jsou stabilizované a kde nedochází v nich příliš často k velkým změnám. Použití procesního řízení se vám pak odmění vysokou spolehlivostí, rychlostí a nízkými náklady na řízení.